Saturday, October 29, 2011

-- WESTERN TIME --

Semalam time ngah pening2 menghadap drawing projek baru, tibe2 teringin nak makan spaghetti yang dibuat sendiri...Maka, balik kije semalam ajak hubby pergi giant beli bahan2nya.....

.
.
.

Makanya balik kije tgh hari td, sampai2 je umah tukar uniform dengan perasaan yang berkobar2 saya memulakan aktiviti memasak spaghetti seperti yang diidamkan semalam. Spaghetti saya simple jek, saya xguna pon sos2 yang dijual kat pasaraya tu yek....100% hasil ciptaan saya sendiri....

Jom layan resipi spaghetti hasil ciptaan saya...

.
.
.
.


Mula2 kiter rebus dulu mee spaghetti sehingga lembut...(Mee spaghetti ni my hubby yang rebuskan, time saya masih di opis...Thanks abg kerna membantu)

.
.


Kemudian, tumiskan lada kering, bawang merah kecil & bawang putih yang telah dikisar sehingga garing...Nak tau mcm mane dah garing??...(Mak saya cakap bile dah pecah minyak tu garingla)..

.
.


Bile bahan2 yang ditumis td garing, masukkan cili sos secukup rasa, kalau nak rasa lebih masam masukkan sekali tomato sos...tapi sy hanya masukkan cili sos..kacau2 sehingga garing.

.
.


Kemudian, masukkan isi ayam yang telah dipotong dadu..boleh jugak masukkan bahan2 yang lain cthnye: Fish ball ke....saya hanya ada ayam.....Kacaukan sehingga isi ayam tu masak sepenuhnya lebih kurang 2-3minint.

.
.


Akhir sekali masukkan telor, saya gunakan 2biji telor....kacau sehingga masak lebih kurang 1-2minit jek....Opps...jangan lupa masukkan garam secukup rasa...

.
.


Dah siap....Inilah kuah spaghetti sy yang sgt simple...100% hasil ciptaan saya yek, xde ciplak dr mane2 sumber..hihihii..... Senang dah cepat, hanya tak sampai setengah jam sudah siap....

.
.
.
.


Tadaaaa.....inilah hasilnya bile digabungkan bersama2 mee spaghetti td...Sedap, siap bertambah2 lagi...(Eh Eh puji diri sendiri plak, xpelah sape lg nak puji kalau bukan diri sendiri kan)



P/S: Kami berdua kenyang sudah...Anda???

0 comments:

Related Posts with Thumbnails