Wednesday, October 19, 2011

- - Kasih Seorang Suami - -

Kebiasaannya apabila si isteri disahkan hamil, kaum suami adalah insan yang paling gembira.. Memang tepat sekali..Suamiku adalah insan yang paling excited time mula2 nak check peknen @ tidak. Kitaorang beli pregnancy test tu je kt farmasi, balik umah test sendiri..Excited giler si suami bila tengok result test +ve..... Tapi untuk kepastian aku pergi jugak test kat klinik...memang sah Hamil lebih kurang sebulan lebih rasenya..

Masa mula2 macam biasa jela, sbb baru lagi..alahan pon xde lagi time tuh... 2hari selepas check kat klinik, tibe2 aku bleeding...cuak jugak time tuh..pagi2 dah kejut si suami ajak pergi klinik cek....doc cakap xleh nk cakap pe2 lg, doc just bg ubat kuatkan rahim & mc suruh rehat kat umah... Tapi aku ni degil terus ajak si suami balik kampung sbb dapat mc 2hari...Walaupon berat hati si suami pon turutkan jugak kehendak si isteri...

Alhamdullillah kandungan ku tidak mengalami masalah sehinggalah sekarang...sekarang ni dah 34weeks & 3Days....kejap je rase mase berlalu.... Selama menjadi mak buyung nila si suami terpaksa melayan pelbagai kerenah si isteri...

Masa awal2 dulu selalu rase pening & muntah2....bila malam je pening, terus mintak si suami urutkan...dikatakan tiap2 malam mintak die urutkan, walaupon dier penat dier tetap urutkan. Bila dah lame sikit dah xpening...so si suami pon gembira la sket sbb tak payah urut kepala dah, tapi sakit lain plak datang... tiap2 malam plak aku mintak urutkan kaki, sbb tiap2 malam kaki lenguh...kadang2 cramp tengah2 malam, si suami juga jd mangsa kejutan aku...walaupon dengan perasaan mengantok dier tetap cube ilangkan cramp kaki si isteri....(Besar sungguh pengorbanan kamu wahai suamiku).....

Sekarang ni dah lagi membuyung lagila aku tak leh nak berdiri lame2, jadinya kalau hari bekerja memang jarang dah aku masak untuk makan malam, kesian plak tengok si suami masak sendiri & kadang2 kitorang beli bungkus jek.... Tapi kadang aku gagahkan jugak masak2 kat dapur, tapi pastu memang si suami kene urutla satu badan lenguh2...

Banyaklah jugak pengorbanan si suami yang tak dapat nak dicoretkan disini, Sejak seminggu dua ni aku akan tunggu si suami pulang dari kije kat parking rumah sbb aku x larat nak bawak naik ape2 barang pon ke rumah, jadi terpaksa si suami bawakkan beg, botol air dan macam2 lagi barang kerja aku...maklumla rumah atas langit kan..naik tangga bawak diri pon rase cam nak tumbang, inikan nak bawak barang2 lagi....(Kadang2 kesian tengok suamiku kene angkut barang2 aku sbb die pon penat jugak baru balik dr kije)...Tapi nak wat cmne, aku memang dah x larat sangat2.....


Insan yang sanggup buat ape saje ketika aku hamil....Thanks Abang....



0 comments:

Related Posts with Thumbnails