Monday, October 24, 2011

BAKUL SAMPAH TRANSFORM TO PASU BUNGA

Semenjak mak saya dah kembali ke bermastautin di Felda Selendang, beliau sangatlah rajin bercucuk tanam... tanam bunga2an, sayur2an...buah2an memang dah sedia ada, hasil peninggalan arwah abah....(Dapatlah anak cucu balik kampung makan buah bila musimnya).... Nak dijadikan cerita, masa berkunjung ke rumah makcik saya di Sungai Buloh, terjumpalah bakul sampah yang dijadikan alas pasu oleh makcik ku...makanya mak saya berkenanla plak,

Makcik saya cakap dier beli kat IKEA...so, berkobar2 la mak saya ajak g IKEA nak cari lagi bakul sampah tuh...tapi malangnya bakul sampah tuh dah xde dijual...So, dengan malu2 slamber je mintak ngan m.cik saya, nak xnak terpaksa jugak makcik saya bagi, habes semua mak saya hangkut bawak balik kampung........ Tapi kitorang jumpa bakul sampah yang lain plak....



Yang kitorang jumpa yang macam ni, mak saya cakap yang ni pon leh buat pasu..kecik sket, maka kuantiti tanahnya xlah banyak sangat...

.
.
.
.
.
.

HASILNYA

.
.
.
.


Inilah hasilnya, bakul sampah bertukar menjadi pasu bunga, yang warna itam tu pun bakul sampah jugak..tapi ada orang buat bangku...tapi mak saya buat alas pasu bunga beliau...
Keliling rumah penoh ngan pasu bunga merah tuh, sampaikan ada yang cakap "Rajin k.Leha cat pasu"...hahaahha

.
.
.
..

Makanya, setiap kali saya mau balik ke kampung adalah pesanan mintak dibeli bakul sampah ni, sampai jiran2 mak saya & makcik saya pon berkenan, siap tempah lagi......laku sungguh bakul sampah merah ni yek.....



Ahad lepas baru saje memborong 40biji tuk dibawa balik cuti Raya HAji ni, kalau ikut mak saya beliau nak banyak lagi (Banyak tempahan katanya)..tapi sebab memikirkan ruang bonet yang tidak mencukupi...40biji jek tuk kali ni...lain kali saya beli lagi ye mak....hihihihihi

.
.
.
.
.
.
.
.

Aummm...Makan Orang......
Lama sudah tidak ketemu dengan ini budak
(Tak de kene mengena ngan tajuk di atas ye)

2 comments:

BudaKamponGugup said...

comel je mak u...tapi cantek pulak tgk bakul smpah tu bila jadi pasu...mmg TERBAEKK....hehehe

ezanemai said...

Kan kan kan..... Pikiran orang2 berumur ni kreatif, kalai kita dah tu bakul sampah, bakul sampah jela kn, tp dowg lain...boleh jadi pasu...

Related Posts with Thumbnails