Wednesday, February 16, 2011

LANGKAWI-----Day 1 (13 Februari 2011)

Semalam lebih kurang jam 1655 kami ber7 selamat sampai di LCCT, percutian kami ke langkawi tamat..!! apabila jejaknye tayar Kapal Terbang di landasannya.....

DAY 1

Pagi ahad semua kene kejut ngan mak seawal pagi, Flight kol10...Nak tunggu 7orang bersiap makan masa 2 jam gak..Kol7.45 kaminyer driver sampai....Farah ngan kawannya ikhlas hati jadi driver kami..Sampai airport kol8 lbh, so sempat lg check in & beli breakfast kat McD, sbb kat umah sempat minum nescafe panas jek. Masuk check in & laju2 makan burger, selamat x tercekik....sbb Pramugari dh panggil penumpang beratur nak naik kapal..ktrg xyah susah2 nak beratur panjang, boleh potong que sbb angah amek HOT SEAT...so boleh naik dulu dari penumpang2 lain.

Sebelum berlepas & Sedang berlepas

Lebih kurang jam 11pagi kami selamat sampai kebumi Langkawi, di langkawi kami disambut oleh kawan angah, Big Thnks to Abg Siput & Abg Ken....Lepas kawn angah dh pick up ktrg, ktrg terus g makan dulu & g check in kt AB MOTEL (lupa nak amek gambor)..Bilik memuaskan, Motelnyer terletak di tepi pantai Chenang, tapi kami x dpt bilik depan pantai..Pas checkin masuk bilik, rehat2 tido dulu..hilangkan penat..

Dah petang sket baru ktrg kuar, mula2 ktrg pergi Underwater World sbb 5min jek dari tempat ktrg ddk.

Gambar-Gambar di Underwater World

Binatang2 yang sempat aku snap Pic dowg

Ktrg pon nak bergambar gak..

Ashraf Bersama Penguin..So Cute..

Lepas dah penat pusing2 Underwater World kitrg bergerak ke Pekan Kuah plak, smpai2 pekan kuah terus g makan sbb x makan nasi lg dh kol6 time tuh....Niat nak g pekan Kuah nak g tgk2 je pe yg boleh di sopink, tapi angah cakap dh pergi beli je terus, so pe lg kami ber3 excited sopink coklat...Mak mule2 nak beli set pinggan mangkuk, tapi pikir2 naik kapal t kene campak kargo, so niat dibatalkan..buatnyer smpai KL t pecah, x ke menyesal...Ikutkan hati seme coklat aku nk beli, tapi nasibla iman masih kuat, beli mane yg termampu jek...

Odw nak balik tempat penginapan, kami singgah pasar malam Padang Mat sirat plak, dekat ngn Beras Terbakar...Kt pasar malam beli makanan jek tuk makan kt bilik. Pas dh pusing2 pasar malam, kami pon pulang ke bilik..BEREHAT...penat pon x ilang lagi..